0 /*

همیشه‌سبز با ایونتی‌فای: چگونه کارت دیجیتال به محیط زیست کمک می‌کند؟

بازدید 232

از نفس‌های خنک و سبکی که در ریه‌های ما جریان دارد گرفته تا غذای سالم و آب تمیزی که هر روزه مصرف میکنیم تا وضعیت خیابان و جاده های که در آن میرانیم، محیط زیست ما وابسته به کیفیت زندگی ماست. و همگی بعنوان انسان و یک مصرف کننده خواه و ناخواه به آن ارتباط داریم.

چرا حفاظت از محیط زیست وظیفه ماست؟

محیط طبیعی ما فقط جایی نیست که در آن زندگی می‌کنیم بلکه تداعی‌کننده سلامتی فیزیکی و روانی ماست. این محیط ارزشمندترین سرمایه بشر است، اما امروزه ما شاهد مشکلات روزافزون محیط زیستی هستیم به طوری که می‌توان گفت تخریب شدن روز افزون این سرمایه نادیده گرفته می‌شود. و اکنون آلودگی هوا، تغییرات اقلیمی و تخریب منابع طبیعی تنها چند نمونه از مسائلی هستند که جوامع جهانی را در وسط یک بحران محیط زیستی قرار داده است.

با گذشت زمان و توسعه فعالیت‌های انسانی، تنوع زیستی جهان نیز به خطر افتاده و منابع طبیعی کمبود دارند. از بین رفتن جنگل‌ها، تخریب مرتع‌ها، تغییر کاربری زمین و صید غیرقانونی از عوامل اصلی کاهش تنوع زیستی می‌باشند. کاهش تنوع زیستی باعث کاهش پایداری اکوسیستم‌ها و در نتیجه کاهش توانایی آن‌ها در ارائه خدمات زیستی تأمین غذا، آب شرب و بالا بردن مقاومت به تغییرات اقلیمی می‌شود. از طرفی دیگر هرچه تنوع زیستی بیشتر باشد، اکوسیستم‌ها توانایی جذب ضربه‌های محیطی را دارند و محیط زیست را در برابر نابودی حفظ کرده و حفظ تعادل اکولوژیک را تضمین می‌کنند.

همانطور که حامی محبوب حفظ منابع طبیعی باب براون گفت:

آینده زیستی بشر یا سبز می‌ماند یا اصلا نمی‌ماند (آینده‌ای وجود نخواهد داشت)‌.

لذا برای حفظ و بهبود وضعیت محیط زیست، قدم‌های مهم و جدی نیازمند سیاست‌های کارآمد و تدابیر مستقیم هستیم. در این مسیر، استفاده از کارت دیجیتال ایونتی‌فای به عنوان یک راه‌حل نوآورانه و کارآمد برای حفظ محیط زیست به ما کمک می‌کند. با فراگیر شدن فناوری‌های دیجیتال و ورود آن‌ها به حوزه‌های مختلف زندگی، استفاده از کارت پستال دیجیتال به شدت رواج پیدا کرده است. اما دقیقا چگونه استفاده از کارت دیجیتال می‌تواند در حفظ محیط زیست تأثیر گذار باشد؟

 


بیشتر بخوانید: 55 تبریک تولد دخترم + دلنوشته و جملات زیبا


 

کاغذ بی کاغذ!

بدیهی است که کارت الکترونیکی نیازی به کاغذ فیزیکی ندارد و در نتیجه کاهش تقاضای قطع درخت و از دست رفتن طبیعت می‌شود. از آنجایی که استفاده از کاغذ، تاثیر مستقیمی بر بود و نبود درختان و جنگل‌ها دارد، کارت پستال دیجیتال به ما این امکان را می‌دهد که همان تاثیر و قدرت ارسال پیام و تبریک را بدون به خطر انداختن محیط زیست داشته باشیم. با این روش، صرفه‌جویی چشمگیری در مقدار استفاده از کاغذ صورت می‌گیرد و هزینه‌های مربوط به چاپ و ارسال با پست نیز کاهش می‌یابد.

صرفه جویی در دیگر منابع

در فرآیند تولید کارت‌های فیزیکی، نیاز به مواد اولیه مانند جوهر و تجهیزات چاپ وجود دارد. این فرآیند‌ها نیاز به انرژی برق و سوخت دارند. همچنین، برای حمل و نقل کارت‌های فیزیکی نیاز به وسایل نقلیه مانند کامیون‌ها یا پست‌ها وجود دارد که نیز انرژی مصرف می‌کنند.

اما در صورت استفاده از کارت‌های الکترونیکی، فرآیند تولید و چاپ کاغذ اجتناب می‌شود. برای ارسال کارت‌های الکترونیکی نیاز به اتصال به اینترنت و استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی مانند کامپیوتر، تبلت یا تلفن همراه است. این دستگاه‌ها نیاز به انرژی برق کمتری نسبت به فرآیندهای تولید و چاپ کارت‌های فیزیکی دارند. همچنین، برای ارسال کارت‌های الکترونیکی نیاز به حمل و نقل فیزیکی نیست و می‌توان آنها را به صورت الکترونیکی ارسال کرد.

ساخت کارت دیجیتالی در ایونتی‌فای!

در دنیای امروز، استفاده از کارت در ارسال دعوتنامه ها و پیام های تبریک دارای اهمیت ویژه ای است و نمیتوان استفاده از آن را منع کرد. اتفاقا فرستادن یک کارت تبریک یا دعوت شخصی ارتباط قوی و موثر میان شما و دوستان و آشنایان‌تان ایجاد میکند. اما همانطور که در بالا سعی کردیم به شما نشان دهیم، بکارگیری کاغذ و متریال فیزیکی برای اینکار توجیه زیستی یا حتی اقتصادی ندارد. با ارسال کارت پستال به شیوه دیجیتالی نه تنها می توانیم در حفظ محیط زیست موثرتر عمل کنیم، بلکه آگاهی و همبستگی خود با محیط زیست را بعنوان یک عادت شایسته به دیگران نیز سرایت می‌دهیم.

 


بیشتر بخوانید: چگونه کارت پستال دیجیتال بسازیم؟


 

استفاده از کاغذ در چاپ و ارسال دعوتنامه ها و پیام های تبریک باعث تولید مقدار زیادی ضایعات و پسماندهای غیرقابل تجزیه و تحلیل می شود که ممکن است به آلودگی محیط زیست و همچنین استفاده بیشتر از منابع طبیعی منجر شود. کارت دیجیتال، این مشکلات را حل کرده و توانسته به طرز قابل توجهی در حفظ محیط زیست سهیم باشد. شاید در نظر شما کارت فیزیکی موردی ناچیز در وسعت طبیعت باشد اما همین قدم‌‍‌های شمرده و به ظاهر کوچک است که ما را به سوی محیطی سبز و خالی از ضایعات هدایت میکند.

ایونتی‌فای ابزاری برای ساخت کارت پستال دیجیتال برای ارسال رایگان ارائه می‌دهد که با ان میتوانید به آسانی با قالب های آماده و ویرایشگرهای آنلاین، دعوتنامه ها و پیام های تبریک شخصی سازی شده خود را در عرض چند دقیقه ساخته و به مقصد ارسال کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *