0 /*

چگونه برای کسی که دوست داریم کارت تبریک بنویسیم؟

بازدید 641

نوشتن یک کارت تبریک به عزیزمان می‌تواند یک بهانه عالی برای ابراز دوستی و عشق و احترامی که برایشان قائل هستیم باشد. مهم نیست این کارت پستال تبریک عید نوروز باشد یا تبریک تولد، این نیت فرستادن کارت است که به تنهایی هر کسی را خوشحال میکند؛ چرا که همین کارِ ساده نشان داده است که شخص خاص شما تا چه اندازه برایتان اهمیت دارد. اما تا چه اندازه؟ اینکه چه شکل کارتی برای او میفرستید، در نشان دادن درجه این اهمیت تاثیر مستقیم دارد. فراموش نکنید که وزن و ارزش کلمات یکسان نیستند. به طوری که چگونگی و نحوه بیان شما از چیستی کلام مهمتر است. در این پست قرار است به همین موضوع بپردازیم.

با استفاده از ابزار آنلاین ساخت کارت تبریک ایونتی‌فای، می‌توانید به راحتی و با سرعت یک کارت تبریک شخصی و خلاقانه را ایجاد کنید. این ابزار، قالب‌های متنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید متن کارت تبریک را درون این قالب‌ها قرار دهید و سفارشی سازی کنید. برای مثال برای ساخت کارت تبریک تولد کافیست قالب خود را انتخاب کنید و پس از درج متن خود آن را ارسال کنید.

با این همه فراموش نکنید که تصمیم‌گیرنده نهایی شمایید. این کارت از طرف شما خواهد بود و شما کسی هستید که تعیین میکنید محتوای آن دقیقا چگونه باشد. همین موضوع باعث می‌شود شما بخواهید به محتوای متن کارت خود توجه کنید و از کلمات درستی استفاده کنید.

در زیر به چند توصیه برای نوشتن یک کارت تبریک اشاره خواهیم کرد:

 

  1. با “سلام، چطوری؟” یا “با سلام” و… شروع نکنید!

شاید توقع شنیدن عکس این موضوع را داشتید اما در واقع بهتر است که به جای حرف‌های اضافه و رسمی یک‌راست سر اصل مطلب بروید. این عبارات، عموماً به عنوان روال اجتماعی در ابتدای یک مکالمه استفاده می‌شوند. به عبارت دیگر اینها چیزی هستند که فرد خاص شما از معمولی‌ترین و حتی غریبه‌ترین افراد زندگی خود نیز هر روز می‌شنود. اما وقتی شما یک کارت تبریک می‌نویسید، باید با جزئیات و مضمون خاصی پیام خود را ارسال کنید تا میان خودتان با دیگران فرسخ‌ها فاصله ایجاد کنید. کارت شما یک نامه رسمی از دادگاه نیست بلکه پیامی از عشق و محبت است که برای هرکسی نمی‌فرستید. پس به جای استفاده از اصطلاحات کلیشه و همیشگی “سلام” و پرسیدن حال فرد، به صورت مستقیم وارد مضمون تبریک ‌شوید و احساسات و آرزوهای خود را بیان کنید.

با اینحال استثنائاتی هم وجود دارد. مثلا اگر پس از چند وقت با گیرنده خاص خود ارتباط میگیرید یا اینکه قصد دارید، نامه یا دلنوشته طولانی‌تر از یک پاراگراف بنویسید، استفاده از این تشریفات مناسب است. همچنین به جای سلام همیشه میتوانید با “{نام گیرنده} عزیز / عزیزم …” شروع کنید.

 

  1. از اشعار و نقل و قول‌هایی که حس شما را بیان میکند استفاده کنید!

شما همیشه میتوانید در قلم و نوشتارتان ابتکار به خرج دهید اما گاهی وقت‌ها یک نقل یا شعر خاص می‌تواند حتی بهتر از شما احساستان را بیان کند. استفاده از اشعار و نقل و قول‌ها، کارت تبریک شما را متمایز می‌کند و به شخص خاص شما نشان می‌دهد که با دقت و عشق آن را انتخاب کرده‌اید. اینکه دقیقا چه چیزی را برای کارت خود انتخاب می‌کنید تا حد زیادی به مناسبت، خلق و خوی شما و شخص خاص گیرنده بستگی دارد.

از غزل‌های شیرین سعدی و مولانا گرفته تا نقل و اشعار فرهنگ‌های خارجی گزینه‌های مختلف دارید اما در ادامه به چند نمونه جذاب اشاره خواهیم کرد:

  1. چه شد در من نمی‌دانم * فقط دیدم پریشانم * فقط یک لحظه فهمیدم * که خیلی دوستت دارم

  2. من از عهد آدم تو را دوست دارم * از آغاز عالم تو را دوست دارم * چه شب‌ها من و آسمان تا دم صبح * سرودیم نم‌نم، تو را دوست دارم * نه خطی، نه خالی! نه خواب و خیالی * من‌ای حس مبهم تو را دوست دارم

  3. چه دروغ بزرگیست که اینجا شهر پر جمعیتی ست! * تو که نیستی * اینجا هم خالی از آدم است… #لاله_صاحبدل

  4. از آسمان یادت چیدم ستاره تک تک * سالی دوباره طی شد میلاد تو مبارک

  5. یک جهان قاصدک ناز به راهت باشد * بوی گل ، نذر قشنگی نگاهت باشد * و خداوند شب و روز و تمام لحظات * با همه قدرت خود پشت و پناهت باشد

  6. وجود زیبایت وارد دنیا میشود * هدیه سالروزش این آوا میشود * عاشقی چون من بی پروا میشود * در شعر تولد غرق رویا میشود * اینگونه سالی دگر ازعمر تو آغاز میشود.

  7. نشد یک لحظه از یادت جدا دل * زهی دل، آفرین دل، مرحبا دل

  8. تولدت مبارک با صد هزار تا بوسه * عشق منی عزیزم نذار دلم بپوسه

  9. ممکنه ما از نظر خونی نسبتی نداشته باشیم، اما هر جور تصور کنی تو خواهر من هستی. ما نمی‌تونیم با هیچ کسی دیگه همگام باشیم. خیلی ساده همدیگر رو می فهمیم. نمی تونم دو دوست دیگه ای رو تصور کنم که بتونن به اندازه ترکیب «من + تو» کامل باشن.

  10. تولدت * شكافتنِ نور بود * در این هزاره تاریكی

  11. پر از شور و شعف با سر به سویت می‌دوم چون رود * تو دریا باش تا خود را به آغوش تو بسپارم #فاضل_نظری

  12. گر تو گرفتارم کنی من با گرفتاری خوشم * داروی دردم گر تویی در اوج بیماری خوشم #مولانا

  13. هیچ راهی دور نیست * وقتی جهانم * آغوشِ توست!

  14. به “تو” که میرسم مکث میکنم * انگار در زیبایی ات چیزی جا گذاشته ام * مثلا در صدایت آرامش * یا در چشم هایت زندگی… * عیدت مبارک عشقم

  15. عشق، همانند باد است. نمی‌توانید آن را ببینید، اما می‌توانید اثرش را حس کنید. #نیکولا_خوزرو

     

برای مثال‌های بیشتر میتوانید پست 59 متن تبریک تولد کوتاه و باحال خاص ایونتی‌فای را مطالعه کنید.

  1. با جزئیات بگویید چرا دوستش دارید!

فراموش نکنید که احساست خود را با شهامت ابراز کنید. اگر میتوانید خاطره خیلی کوتاهی روایت کنید که علاقه شما یا ویژگی‌های مثبت گیرنده شما را به خوبی نشان دهد.

حتما لازم نیست برای خوشحال کردن فرد خاص خود در انتظار یک مناسبت بزرگ باشید. گاهی میتوانید کارتی صرفا از دلتنگی بسازید و گاهی دیگر به دلیلی یاد او برای شما زنده شده و میخواهید او را سورپرایز کنید. در این موقعیت میتوانید این دلیل را به وضوح بیان کنید:

  • “الان یک عکس قدیمی از خودمون رو دیدم که خاطرات خوب زیادی رو واسم زنده کرد. واسه همین نتونستم راحت از کنارش بگذرم و این کارت رو نوشتم تا بهت بگم چقدر خوشحالم که اون لحظات رو با تو گذروندم و اینکه چقدر خوش‌شانسم که دوستی مثل تو رو کنارم دارم.”

  • “همینکه امروز صبح آهنگ موردعلاقمون رو توی ماشین شنیدم یاد تو افتادم. دوست دارم بهش فکر کنم تا روزای خوبی که با تو دارم رو تو ذهنم مرور کنم.”

البته در نمونه اصلی معجزه واقعی در جزئیات داستان و خاطره شماست. اگر میخواهید تبریک شما به خصوصی‌ترین شکل ممکن باشد حتما از کلمات، اصطلاحات و خاطراتی استفاده کنید که فقط و فقط بین شما و آن فرد است.

اما توجه داشته باشید که در ساخت کارت دیجیتال عاشقانه لازم نیست برای گیرنده کارت، شاهنامه بنویسید. سعی کنید تا حد امکان پیامی کوتاه و جذاب برای کارت او آماده کنید.

  1. شوخی کنید.

خنده نه تنها بهترین دواست بلکه یک شیوه جذاب برای ساخت پیوندی صمیمی است که حس شیطنت آمیزی بین طرفین ایجاد میکند. اضافه کردن شوخ‌طبعی به نوشته‌های عاشقانه یا حتی دوستانه شما می‌تواند بهترین شانس شما برای تداعی حس شادی، روحیه‌ی خوب و ایجاد ارتباط عمیق باشد. با طبع شوخی حتی میتوانید تنش‌ها و اختلافات جزئی رابطه را نیز از بین ببرید و به جای آن یک خاطره ماندگار بجا بگذارید؛ چرا که ما هرگز لحظات پر از خنده و شادی خود را فراموش نخواهیم کرد.

 


بیشتر بخوانید: 55 تبریک تولد دخترم + دلنوشته و جملات زیبا


 

 

  1. زیبایی در سادگیِ “دوستت دارم” است!

در دنیایی پر از احساست پیچیده و حرف‌های غیرمستقیم، سادگی جاذبه ی غیرقابل‌انکاری داشته و در بیان خیره کننده است. اشتباه نکنید؛ قلم خلاق و کلمات خاص قدرت خود را داشته و دارند اما گاهی هیچکدام جایِ همان دو سه کلمه به ظاهر کلیشه را نمی‌گیرند.

این کلماتِ جهانی و جاودانی شاید صادقانه‌ترین چیزی باشند که از زبان انسان بر بیاید و بتواند حقیقتا در ذهن و قلب برای همیشه حک شوند. عبارات ساده “دوستت دارم” مثل نوری ما را در تاریکی به چیزی که واقعا اهمیت دارد، هدایت می‌کند: پیوندی خالص میان دو قلب. ساده کردن حس عشق با همان کلمات ساده، اجازه میدهد پاک‌ترین و عمیق‌ترین احساسات شما به وضوح خود را نشان دهند که باعث می‌شود دیگر جایی برای شک و آشفتگی نماند.

 

  1. پایان‌بندی قوی داشته باشید!

زمانی که بیشتر از یک جمله نوشته باشید، حرف آخر شما در کارت اثر ماندگاری خواهد داشت. کلمات آخر چیزی هستند که قرار است بارها و بارها در ذهن گیرنده شما تکرار شوند. شما روش های بینهایت زیادی برای حرف آخر خود دارید. ما نیز در ادامه سعی کردیم به چند نمونه گیرا اشاره کنیم:

  • متعلق به تو تا همیشه، {نام گیرنده}

  • با هر تپش قلبم بیشتر دوستت دارم.

  • تو سرگذشت من، عشقم و تاابدِ منی!

  • تو طلوع من… و دلیل آوای شاد قلبمی

  • حیف که کلمات برای توصیف عشقم به تو درمانده هستن اما بدون که با تو کاملم؛ برای همیشه.

  • پیش تو مانده‌ام. در آغوشت حرمم رو پیدا کردم و در عشقت خانه همیشگیم.

  • از طرف کسی که هیچوقت عشقش حد و مرز نشناخت.

  • فراتر از توان کلمات دوستت دارم.

  • به ماناییِ شاهکارِ عشق ما

حرف آخر

در این مقاله سعی داشتیم به شما کمک کنیم تا پیام اختصاصیِ بی‌نقص خود را بنویسید. همانطور که قبلتر اشاره کردیم. سادگی‌ها استفاده کنید و ترجیحا پیامی کوتاه بنویسید. یادتان باشد که با استفاده از ابزار آنلاین ساخت کارت تبریک ایونتی‌فای، می‌توانید علاوه بر یک متن موثر و شخصی، کارت تبریک زیبا و اختصاصی طراحی کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تصاویر و شکلک‌ها را اضافه کنید و متن خود را با استفاده از قلم‌های مختلف و رنگ‌های زنده و جذاب انتخاب کنید. هنگام نوشتن محتوای کارت تبریک خود در ایونتی‌فای، مطمئن شوید که محتوا شخصی و صمیمی باشد و احساسات و ارتباط خاصی که با دوستتان دارید را به خوبی بیان کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *