0 /*

بهترین انتخاب کدام است: کارت پستال دیجیتالی یا کارت فیزیکی؟

بازدید 915

در اصل دیجیتالی امروز، نحوه ارتباط و مراسم‌های خاص ما فقط تغییر نکرده بلکه دگرگون شده است. این روزها کارتی کاغذی نوستالژیک با تمام زور خود کم کم از چرخه مصرف حذف شده و با اوج گرفتن تکنولوژی جای خود را به کارت‌های دیجیتالی باخته است. با این حال در میان حامیان حس فیزیکی کارت پستال و موافقان سادگی و سرعت کارت دیجیتال، سوال اساسی همچنان پابرجاست. کدام بهتر است: کارت پستال دیجیتال یا فیزیکی؟

در این پست قرار است به عمق این سوال رفته و با بررسی 5 مقیاس مختلف، به تصمیم نهایی‌تان برای ارسال کارت مناسبتی دفعه بعدی شما کمک کنیم.

  1. گزینه‌های سفارش‌سازی

وقتی به برگزاری یک رویداد ویژه فکر می‌کنید، یکی از امور مهمی که باید در نظر بگیرید، سفارشی‌سازی دعوتنامه‌ها است. با در دست داشتن انواع طرح‌ها و امکانات ایونتی‌فای، توانایی شخصی‌سازی دعوتنامه‌های خود را خواهید داشت.

  • کارت‌های پستال دیجیتال (E-Cards)

تنوع قالب از میان صدها گزینه: با استفاده از کارت‌های الکترونیکی، شما می‌توانید از انواع طرح‌ها و آرایش‌های مختلف برای دعوتنامه خود استفاده کنید. کاربران میتوانند در ایونتی‌فای از طراحی‌های ساده و کلاسیک گرفته تا طرح‌های زیبا و خلاقانه، بر اساس استایل خود، سلیقه گیرنده و البته مناسبت کارت انتخاب کنند. ما برای تولد، عروسی، یلدا، نوروز و دها مناسبت دیگر کارت پستال اختصاصی داریم. برای مثال برای ساخت کارت پستال نوروز کافیست در قسمت دسته بندی کارت پستال های سایت وارد بخش نوروز شوید تا با تمپلیت های کارت پستال نوروزی ما رو به رو شوید.

اضافه کردن عناصر چندرسانه‌ای: با کارت‌های الکترونیکی، می‌توانید علاوه بر تصاویر، ویدئوها و حتی صداها را به دعوتنامه یا کارت تبریک خود اضافه کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا کارت تبریک یا دعوت خود را به صورت موزیکال و زنده تجربه کنید.

یکی از مزایای استفاده از ایونتی‌فای برای ساخت کارت، قالب‌های متحرک انحصاری است. تقریبا تمام کارت پستال‌های ما به صورت تصاویر متحرک (Gif) است. این حالت می‌تواند به طراحی کارت عمق بیشتری بدهد و باعث شود که پیام شما به صورت فعال‌تر و جذاب‌تر به مخاطبان منتقل شود. همین جزئیات کوچک اما جالب می‌توانند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای گیرنده بسازد.

امکان ویرایش قالب‌ها: ما در ایونتی‌فای قالب‌های آماده و انعطاف‌پذیری ارائه می‌دهیم که در هر زمان قابل ویرایش هستند. این به شما اجازه می‌دهد تا طرح را بر اساس نیازها و پیش زمینه رویدادتان ویرایش کنید و به راحتی متن، تصاویر و جزئیات را اضافه، جابجا و یا حذف کنید. اگر برای شخص خاصی متن مینویسید حتما از قبل این پست را بخوانید.

  • کارت فیزیکی:

دست‌نویسی: با استفاده از کاغذ، می‌توانید به دعوتنامه خود به شخصی‌ترین حالت ممکن و با دست‌خط خود بنویسید. همچنین، اضافه کردن امضای خود به کارت تبریک یا دعوت، برای مخاطب شما یک نشانه شخصی و منحصر به فرد است. البته این در حالی است که دست‌خطی زیبا داشته باشید و بتوانید بدون اشکال پیام خود را در کارت بنویسید.

بکارگیری تکنیک‌های چاپ و صحافی: خصوصیت دیگر کاغذ استفاده از تکنیک‌های حرفه ای مانند طلاکوب، UV یا لمینیت در کارت است. این امکانات به طراحی زیبایی و به گیرنده حس ملموسی می‌بخشد اما توجه داشته باشید که بکارگیری این تکنیک‌ها به هزینه و زمان زیادی نیاز دارد.

 


بیشتر بخوانید: 49 متن تبریک تولد پدر


 

 

  1. پرداخت هزینه یا رایگان

هنگام بررسی مقایسه کارت‌های فیزیکی و دیجیتالی، اهمیت قیمت را نباید نادیده گرفت. از هزینه‌های چاپ و طراحی کارت‌ها تا هزینه‌های پست آن‌ها همه و همه مواردی هستند که میتوان با کارت دیجیتال از آن اجتناب کرد. بخصوص با ساخت و استفاده از کارت‌های دیجیتال در ایونتی‌فای، شما نیازی به هزینه‌های بالای چاپ و پست کارت‌های فیزیکی ندارید. این امکان برای شما فراهم می‌شود که بدون هیچ هزینه‌ای کارت‌های دیجیتال زیبا و جذاب بسازید و از آن‌ها استفاده کنید.

  1. تاثیر زیست محیطی

در دنیای امروز، مشکلات و نگرانی‌های محیط زیست بیشتر از همیشه به چشم می‌آیند. تغییرات آب و هوایی، کاهش تنوع زیستی، آلودگی هوا و آب، و تخریب منابع طبیعی تنها برخی از چالش‌هایی هستند که با آنها در آینده روبرو خواهیم شد. در این شرایط، ما نیازمند راهکارهای نوین و دوستدار محیط زیست هستیم. در اینجاست که کارت‌های پستال دیجیتال وارد می‌شوند و به عنوان یک گزینه هوشمندانه و محیط دوست مطرح شده‌اند.

شاید تصور کنید که استفاده یا عدم استفاده از یک کارت کاغذی کوچک قرار نیست کمک زیادی به محیط زیست کرده باشد اما در وضعیت کنونی ما و با وجود آینده خطرناک زمین، شما باید تصویری بزرگ‌تر تجسم کنید. با جاانداختن فرهنگ اشتباه تعداد زیادی از این کارت‌ها تولید و استفاده می‌شوند که تأثیر قابل توجهی را بر محیط زیست دارند.

برای مثال، رویداد بزرگی مانند ازدواج را تصور کنید که در آن تعداد زیادی از دعوتنامه‌های کاغذی برای مهمانان ایجاد و ارسال می‌شود. اگر هر یک از این مهمانان یک کارت کاغذی دریافت کنند و سپس آن را دور بیندازند، تعداد زیادی کاغذ در زباله‌ها نیاز به دفن شدن دارند.

شایان است فراموش نکنیم که برای بدست آمدن این کاغذها در فرایند تولید منابع طبیعی زیادی استفاده و بخاطر آن تعداد زیادی درخت بریده شده‌ است.

با رونق فناوری‌های ارتباطی، با انتخاب کارت‌های دیجیتال، ما می‌توانیم به حفظ منابع طبیعی کمک کنیم به راحتی از طریق ایمیل، پیامک یا شبکه‌های اجتماعی این کارت‌ها را برای عزیزانمان ارسال کنیم.

  1. سهولت و سرعت کار

شاید بزرگ‌ترین مزیت کارت دیجیتال در سادگی و سرعت ارسال آن باشد. از طرفی دیگر کارت کاغذی و فیزیکی در این مورد همیشه با مشکلاتی بر میخورد. مثلا بسته به مکانی که می‌خواهید کارت را ارسال کنید، ممکن است زمان تحویل دیرتر باشد و مشکلاتی مانند تاخیر در تحویل یا خرابی محتوا ممکن است رخ دهد یا اگر مقصد گیرنده دورتر از حد انتظار باشد ارسال یک کارت کوچک به آنجا معقول نیست. برای همین به طور کلی فرآیند فیزیکی زمان‌بر و محدودکننده است. همچنین، هزینه‌های مرتبط با پرداخت برای بسته بندی و ارسال نیز وجود دارد. این در حالی است که میتوان به راحتی چند کلیک کارت دیجیتال را به آن سر جهان فرستاد.

شما با ایونتی‌فای میتوانید کارت دلخواه خود را در عرض چند دقیقه ساخته و به تعداد نامحدود آدم ارسال کنید.

  1. امکان مدیریت و ردیابی!

از زمانی که تاریخ وجود داشته، همواره میهمانی‌ها و مراسم‌های مختلفی برگزار شده‌اند و در طول سال‌ها، مدیریت این مراسم‌ها برای میزبانان چالش‌های بزرگی به همراه داشته است.

استفاده از ابزارهای دیجیتالی در مدیریت رویدادها تاثیری عمده و مثبت در کل عملیات مراسم دارد. یکی از این تاثیرات مثبت، اعلام حضور و یا عدم حضور به میزبان است. در گذشته، این عملیات با ارسال کارت دعوت کاغذی صورت می‌گرفت و میهمانان مجبور بودند از طریق تماس تلفنی یا ایمیل به میزبان اطلاع رسانی کنند. اما با استفاده از ابزارهای آنلاین مدیریت رویداد، میهمانان می‌توانند به سادگی و با یک کلیک ساده حضور یا عدم حضور خود را به میزبان اطلاع دهند. همچنین، ابزارهای مدیریت رویداد میزبانان را قادر می‌سازد تا تعداد حاضرین را به دقت ردیابی کنند تا با استفاده از آمارهای دقیق تدارکات لازم را بدون مشکل فراهم کنید.

یکی دیگر از فواید استفاده از ابزارهای دیجیتالی در مدیریت رویداد، یادآوری خودکار است. با استفاده از سیستم دیجیتال دعوت ایونتی‌فای میزبان دیگر نیازی به یادآوری‌ مهمان ندارد. چرا که حالا پس از وارد کردن تاریخ و زمان رویداد، برنامه ایونتی‌فای با نوتیفیکیشن خودکار در تاریخ تنظیم شده‌، رویداد را به میهمان یادآوری میکند.

 

حرف آخر!

با این همه توصیف میتوان با اطمینان گفت که کارت پستال دیجیتال گزینه ای بدون هزینه، سریع و با قابلیت سفارشی سازی است. مهم تر از همه این کارت ها در ایونتی‌فای نه تنها موزیکال هستند بلکه در صدها قالب‌ متحرک وجود دارند که به قطع یقین میتواند تجربه‌ای جذابتر را برای گیرنده کارت رقم بزند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *