0 /*

متن و پیام تسلیت از رسمی تا دوستانه (کوتاه و خاص + ادبی)

بازدید 8128

غم از دست دادن عزیزان بدون شک یکی از سخت‌ترین تجارب زندگی است. این سوگواری احساسات دردناکی را درون ما به وجود می‌آورد و حتی میتواند حس سرزندگی را از قوی ترین انسان‌ها نیز خالی کند. اما خوشبختانه میدانیم که لازم نیست در این مسیر تنها باشیم. اینکه فهمیده باشیم ما در اینجا با هم و برای هم هستیم و هرگز اجازه نمیدهیم غم درون آن شخص جای حمایت و دوستی شما را بگیرد حس تسکین دهنده‌ای است.

این حمایت، شاید نسبت به وضعیت سوگوار کوچک و بی‌اهمیت به نظر برسد اما همین عشق و همدلی به ظاهر ساده به مرور زمان، کمک می‌کنند تا انرژی و قدرت خود را بازیابی کنیم.

اما وقتی، همکار، دوستان و محبوبان شما سوگوار عزیز خود هستند چه میکنید؟ بهترین راه برای توصیف تسلیت و همدردی چیست؟ چه نوع متنی را چگونه و در چه زمانی باید فرستاد؟

بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید؛ چراکه قرار است در ادامه به تمام این سوالات پاسخ دهیم.

وقتی که میدانید کسی عزیز خود را از دست داده، پیدا کردن لفظ و کلمات درست میتواند مشکل باشد. کسی که میخواهید به او تسلیت عرض کنید میتواند هنوز در حالت شوک باشد. گذشته از آن اگر شخص فوت شده را میشناختید شما به هم نوع خود عزادار هستید. لذا با اینکه مهم است پیامی مناسب داشته باشید، باید بدانید که نوشتن آن لزوما کار آسانی نیست.

ما برای همین اینجاییم. در ادامه میتوانید نمونه‌های زیادی از پیام های محترمانه و عمیق تسلیت را مشاهده کنید و آن را با استفاده از کارت تسلیت دیجیتال خود برای شخص سوگوار ارسال کنید.

متن رسمی تسلیت ادبی برای همکار و آشنا

  1. خبردرگذشت پدر چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند، * ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست * خداوند قرین رحمتش فرماید.

  2. خاموش شدن این شمع نورانی خدمت خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنم * خداوند یکتا رفع درجات آن بزرگوار دربهشت أعلا و مزید فضل * و رحمت پروردگار بی همتا برایشان * وطول عمر بازمانگان آن مرحوم همراه با سلامتی وحسن عاقبت شان خواهانم

  3. به خاطر از دست دادن عزیزتان تسلیت می‌گویم. او در خاطره‌های شیرین‌مان همیشه زنده خواهد بود.

  4. متأسفم که در این لحظات سخت در کنارتان نیستم. تسلیت می‌گویم و برای شما آرزوی صبر و شکیبایی دارم.

  5. اندوه ما در غم از دست دادن آن عزیز بزرگوار در واژه ها نمیگنجد * تنها می توانیم از خداوند برایتان صبری عظیم * و برای آن مرحوم روحی شاد و آرام طلب کنیم

  6. یادگار عزیزتان در قلوب ما جاودانه خواهد بود. تسلیت می‌گویم و برای آنها آرزوی آرامش دارم. 💔

  7. مادر تا ابد میماند. اول در زندگی و بعد در خاطره. ما را هم در غم خود شریک بدانید.

  8. غم تو، غم من است و اندوه از دست دادن مادربزرگت بر دل من نیز سنگینی می‌کند. * درگذشت مادربزرگت را تسلیت گفته و برای آن مرحومه غفران و آمرزش طلب می‌کنم.

  9. در این شب تاریک، من شمعی کوچک در دستانتان هستم. به من نگاه کنید و بدانید که تنها نیستید. تسلیت می‌گویم.

  10. به شما و خانواده محترمتان در این لحظه‌ی سخت تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم خداوند شما را در این دوران غم همراهی کند.

  11. با درد و دلتنگی خودم در این ساعتهای سخت، تسلیت به شما و خانواده محترمتان می‌گویم.

  12. از خدا برای امروزت شجاعت؛ و برای فردای تو آرامشِ خاطر طلب میکنم.

  13. یاد و خاطرات عزیزتان همیشه در قلبمان زنده خواهد ماند. روحش شاد و یادش گرامی باد.

 


بیشتر بخوانید: چگونه کارت پستال دیجیتال بسازیم؟


 

متن و پیام تسلیت دوستانه و حامی برای دوست و رفیق

  1. میدونم هیچ حرفی نمیتونه دردت رو خوب کنه ولی بدون که من همیشه کنارت هستم. اگر کاری از دستم برمیاد، حتماً بهم بگو.

  2. رفیقان را جدا کردن هنر نیست * رفیقان قلب انسانند خدایا * بدون قلب چگونه می توان زیست؟

  3. از عمیق‌ترین عمق قلبم بهت تسلیت میگم عزیز دلم. امیدوارم حتی الانم یادت باشه که دلم با تو هست و درد تو، در من.

  4. در این لحظات سخت، روحتون سرشار از قوه‌ی صبر باشه. میفهمم که سخته، اما همیشه کنارتون هستم.

  5. ناامید نشو دوست من. این زندگی مملو از چالش‌هاست و ما همیشه باید از دست دادن عزیزانتان به عنوان یک چالش جدیدی بهره ببریم. با عشق و قدرت جلو برو. همیشه حمایتت می‌کنم.

  6. حتی اگر دنیا الان برات سیاهه امیدوارم خیلی زود بتونی با نور خاطرات قشنگی که با عزیزت ساختی، دوباره لبخند بزنی. از صمیم قلب با تو همدردم.

  7. تنها کلمه‌ای که به ذهنم می‌رسه “آغوش” هست. میخوام با آغوش دردتو بگیرم و توی طوفان غمت، پشتت باشم. عزیزم، قلبم با توست.

  8. دوست دلباخته من، هر چند کلمات نمیتونن دردی رو دوا کنن ولی بیا این درد رو باهم بکشیم.

  9. تسلیت میگم داداش * نمی دونم راستش تو این موقعیت باید چی گفت * فقط خواستم بدونی داداش من همراهتم * اگر کاری، کمکی هست فقط کافیه اشاره کنی…

  10. عزیزم، مطمئن باش که عشق اون به تو هنوز نفس میکشه و تا همیشه کنارت میمونه. شونه آغوش و حمایت من هم همینطور.

  11. غمِ تو غمِ منه. می‌دونم که چقدر سخته که همه چیزت رو از دست بدی ولی اومدم که بهت بگم که تنها نیستی و هیچوقت نخواهی بود.

  12. اشک هایت را می بینم. غم عمیقت را درک می کنم. ای کاش می توانستم بارِ درد را هم از دوشت بردارم.

  13. چشمام قرمز شده از گریه واسه تو برادر. کاش میتونستم درداتو بگیرم. اما میدونم قوی هستی و از پسش برمیای.

  14. قلبم داره واست میسوزه دایی. داغ داغی، اما باید سینه سپر کنی و جلو بری. اون خدا بیامرز هم اگر بود اینو ازت میخواست.

  15. یار نازنینم، می‌بینم چطور انگار دنیا زیر پات خالی شده. حس می‌کنی همه چیزتو باختی. اما باید بدونی اون فرشته هم دوست داره تو به زندگیت ادامه بدی. باید محکم روی پاهات بایستی تا بتونی یادگاراشو زنده نگه داری. هرچند این ضربه برات کوبنده بود، اما باید استوار بمونی تا روحش آروم باشه. یادتم باشه هر بشه من واست هستم 🙂

متن تسلیت ادبی

  1. حافظا دیدی که کنعان دلم بی ماه شد * عاقبت با اشک غم کوه امیدم کاه شد * گفته بودی یوسف گمگشته باز آید ولی * یوسف من تا قیامت همنشین چاه شد

  2. همسفر در راه ماند * زندگی سخت است لیک در سفر باید بود * صبری باید تا آرامشی زاید * ترک یارتان بر شما تسلیت باد

  3. زدم فریاد خدایا این چه رسمی است * رفیقان را جدا کردن هنر نیست * رفیقان قلب انسانند خدایا * بدون قلب چگونه می توان زیست؟

  4. ارغوان، * اين‌چه‌رازيست‌كه * هر بار بهار * با عزای‌دل‌ما می‌آيد؟ * كه‌زمين هر سال * از خون‌پرستوها * رنگين‌است  * وين‌چنين * بر جگر سوختگان * داغ‌بر داغ می‌افزاید #هوشنگ_ابتهاج

  5. بعد پرپر شدنت ای گل زیبا چه کنم * من به داغ تو جوان رفته ز دنیا چه کنم * بهر هر درد دوائیست به جز داغ جوان * من به دردی که بر او نیست مداوا چه کنم

 

نکات مهمی هنگام نوشتن کارت تسلیت یا گفتن تسلیت

نوشتن کارت تسلیت یک وظیفه حساس است و باید به محتوا و احساسات فرد سوگوار رسیدگی کنیم. در زیر چند نکته مهم را در این خصوص بررسی می‌کنیم:

  1. روی آن فرد تمرکز کنید: هرکسی در این سوگواری با تجربه خاص خود مواجه است پس سعی کنید به جای تعریف و توضیح از تجربه خود موضع فرد را به خوبی درک کنید.
  2. عبارت‌های ساده و صریح: بیان کنید که متأثر و متأسف برای مرگ فرد عزیز شما هستید. فراموش نکنید که پیام تسلیت کوتاه همیشه بهتر است. از عبارات ساده و صریحی مانند “تسلیت می‌گویم”، “ناراحتیم” و “دردمندمان کرده است” استفاده کنید.
  3. اجتناب از نصیحت: از نصیحت کردن یا دادن راهکارها به فرد متأسف بپرهیزید، مگر اینکه مستقیماً درخواست شده باشد. این زمانی است که نیاز به حمایت و شنیدن دارند، هر شخصی در آن وضعیتِ روحی ممکن است بسیار حساس و زودرنج شود برای همین کلمات خود را با احتیاط انتخاب کنید.

مهمترین نکته این است که از صمیمیت و احترام به احساسات فرد متأسف پیروی کنید. هدف شما در نوشتن کارت تسلیت، به او اعلام کردن که در این لحظات سخت در کنارشان هستید و آماده‌اید که در هر نحوی ممکن به آنها کمک کنید.

تسلیت به دوستی صمیمی

ساخت کارت تسلیت دیجیتال

گذشته از متن های تسلیت زیبا و ادبی یا دوستانه یکی از بهترین راه‌ها برای بیان تسلیت و همدردی با دوستان در این موقعیت سخت، ارسال یک کارت تسلیت دیجیتال است. ایونتی‌فای یک ابزار آنلاین است که به شما امکان می‌دهد کارت پستال دیجیتالی با طرح و محتوای دلخواه خود بسازید و به راحتی به گیرنده ارسال کنید. برنامه به شما انواع طرح‌های مختلف را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید یا طرح خود را ایجاد کنید.

اولین قدم برای ساخت کارت تسلیت دیجیتال در ایونتی‌فای، انتخاب طرح است. شما می‌توانید از طرح‌های آماده‌ی برنامه استفاده کنید یا طرح خود را با استفاده از ابزارهای موجود در برنامه طراحی کنید. بعد از انتخاب طرح، می‌توانید متن کارت تسلیت را وارد کنید. متن کارت تسلیت باید صمیمانه و دلنشین باشد و به گیرنده احساس خوبی بدهد. اینجاست که می‌توانید از متن‌های آماده که در بالا آورده شد استفاده کنید یا متن خود را بنویسید.

در انتها، می‌توانید کارت تسلیت را به گیرنده ارسال کنید. ایونتی‌فای به شما این امکان را می‌دهد تا کارت تسلیت را به صورت دیجیتال ارسال کنید. شما می‌توانید کارت تسلیت را به ایمیل، شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها ارسال کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *