0 /*

ساخت کارت دیجیتال حرفه‌ای: به رسم یک برند، سازمان و کسب و کار!

بازدید 231

برای یک کسب و کار هر سالِ جدید، به همراه تمام فصولش، خوشی‌ها، چالش‌ها و البته موفقیت‌های جدیدی را به ارمغان میاورد. اگر شما میخواهید به عنوان یک برند در خاطر، کارمندان، همکاران و مشتری‌های خود بمانید باید (از تبریک دستاورد جدید به مستخدم خود گرفته تا ارسال تبریک خصوصی به مشتری‌های ویژه) این لحظات را با آنها شریک شوید.

کارت دیجیتال یک فرصت استثنائی برای شماست که رابطه‌هایی که برای شما مهم هستند را زنده و پایدار نگه دارید و این کار همچنین برای ترمیم برندسازی شخصی و ساخت یک تصویر قابل احترام از برند و فضای کاری شما به شدت مفید است.

معمولاً کارت‌های تبریک، دعوت حرفه‌ای بخضی از هویت یک برند، سازمان یا کسب و کار محسوب می‌شوند. این کارت‌ها می‌توانند به عنوان ابزاری موثر برای ارتباط و برقراری ارتباط سازمانی با مشتریان، همکاران، شریکان تجاری و جامعه عمومی بکار برده شوند. در این مقاله به بررسی نکات کلیدی برای ساخت کارت تبریک یا دعوت حرفه‌ای در راستای تبلیغات و بهبود ارتباط سازمانی می‌پردازیم.

چرا باید برای مشتری، همکاران و کارمندان خود کارت دیجیتال بفرستیم؟

ارسال کارت دیجیتال بعنوان یک برند مزایای زیادی دارد که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. ارتباط فردی: فرستادن یک کارت چه بسا دیجیتال، توجه ویژگی و صمیمیت خاصی را میان برند شما و هر نوع مخاطبی که با آن درگیر باشد را نشان میدهد. همچنین این کارت کسب و کار علاوه بر به تصویر کشیدن ارزش پایداری خودش ثابت کرده که قدردان مشتری یا کارمندان خود می‌باشد.
  2. آگاهی از برند: زمانی که پیامی بخصوص با لوگو و نام برند خود برای شخصی میفرستید در واقع دارید به ماهیت برند استحکام می‌بخشید. ضمنا اگر گیرنده، کارت را به دوستانش نشان داده و به اشتراک بگذارد، این حس خوب (به همراه نام برند شما) به دیگران نیز منتقل میشود.
  3. ایجاد تمایز: حتی کسب و کارهای بزرگی که به رسم و رسوم خود در مناسبت‌ها تبریک (یا تسلیت) می‌گویند، به آن بهای چندانی نمی‌دهند. در این میان شما صرف نظر از کوچک یا بزرگی کسب و کار خود میتوانید بدون هزینه زیاد از سوی برند با یک کارت دیجیتال اختصاصی لبخندی بزرگ بر لب همراهان و همکاران خود بنشانید. ارسال کارت‌ها شما را از رقبا که تنها به ارتباطات معمول وابسته هستند، متمایز می‌کند. این نشان می‌دهد که برند شما به جزئیات توجه می‌کند و اینکه با تمرکز روی رویکرد شخصی برای داشتن یک رابطه واقعی ارزش قائل است.

 

ویژگی‌های کارت تبریک و دعوت سازمانی

همانطور که گفتیم کارت های تبریک و دعوت سازمانی بخش مهمی از روابط عمومی سازمان ها و شرکت ها هستند. این کارت ها به عنوان یک ابزار ارتباطی و تبلیغاتی می توانند برای ایجاد ارتباط های موثر با مشتریان، همکاران و همچنین طرفداران و حامیان سازمان استفاده شوند. در ادامه به برخی از ویژگی های مهم در طراحی کارت های تبریک و دعوت می پردازیم:

  1. تاکید بر هویت برند:

برند به صورت شامل، هویت و شخصیت سازمان را نمایان می‌سازد و باعث شناسایی سریع و قوی با مخاطبان می‌شود. در ساخت کارت تبریک یا دعوت حرفه‌ای، اولین چیزی که باید دیده شود هویت بصری برند است. برندهای قوی و موفق باید یک شناخت بصری مشخص و قابل تشخیص داشته باشند. از برندینگ یکنواخت در تمام عناصر کارت استفاده کنید که شامل طرح‌بندی، رنگ‌ها، فونت‌ها و لوگوی برند باشد که در به شکل جزئی به آن می‌پردازیم:

  • رنگ‌ها: استفاده از رنگ‌های سازمانی و همچنین رنگ‌های مناسب با مضمون کارت شما، می‌تواند فضای بصری منحصربه‌برند برای مخاطبین ایجاد کند و تمایز شما را به خوبی نشان دهد. به این شکل مخاطب حتی قبل از دیدن محتوای کارت وجود برند شما را حس می‌کند.
  • فونت‌ها: انتخاب فونت‌هایی که با هویت و شخصیت برند سازگاری دارند، نقش مهمی در تأثیرگذاری بر مخاطبان ایفا می‌کند. به شکل کلی از آنجایی که کارت شما رسمی (یا حداقل نیمه رسمی) است بهتر از فونت‌های خوانا و معمول استفاده کنید. متون خوانا و قابل فهم به ارتباط بصری سازمان شما کمک خواهد کرد.
  • لوگوی برند: استفاده از لوگوی برند در کارت تبریک و دعوت، شناسایی سریع برند را آسان می‌کند. لوگو برند (نسبت به اندازه کارت) باید درشت و به صورت چشمگیر در کارت قرار گیرد تا توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

 

– طرح‌بندی: طرح‌بندی و تم کارت باید زیبا و متوازن باشد و به همراه تصاویر یا الگوهای مناسب قرار گیرد. استفاده از فضا و ترازبندی مناسب، کیفیت و حرفه‌ای بودن تمام کارت را تأمین می‌کند. سعی کنید مضمون کارت خود را ساده و مینیمال ارسال کنید و از قالب‌های شلوغ اجتناب کنید.

  1. مشخص کردن هدف و مخاطب کارت:

شاید قبل از هر کاری اول به شکلی دقیق مشخص کنید که: هدف و مقصود کارت شما چیست؟

آیا می‌خواهید به مشتری تولد یا عید را تبریک بگویید یا به همکار خود برای مناسبت سوگواری کارت تسلیت بفرستید؟ قصد دارید مشتریان ویژه یا مستخدمین خود را مراسمی دعوت کنید یا برای همراهی آنها پیام تشکر و قدردانی بنویسید؟ علاوه بر مناسبت باید به نوع مخاطب خود نیز توجه ویژه داشته باشید.

  1. حرفه‌ای باشید:

کارت شما نماینده برند و کسب و کارتان است. لذا داشتن یک کارت حرفه‌ای رفتار مناسب شما را نشان میدهد. یادتان باشد که شما بعنوان یک مجموعه و سازمان کارتی را ارسال می‌کنید نه بعنوان شخصی که قصد دارد به دوست خود تبریک بگویید. لذا داشتن لحنی فرهنگیخته که با ماهیت برند شما همراستا باشد، ضروریت هر کارت حرفه‌ای می‌باشد.

اما اشتباه نکنید! حرفه‌ای بودن لزوما به معنای خشک بودن نیست؛ شما میتوانید در عین ایجاد ارتباط صمیمی‌تر با کارمندان و مشتریان خود حالت و اخلاقیات حرفه‌ای را حفظ کنید.

  1. استفاده از متن مناسب:

متن‌ها در کارت تبریک یا دعوت حرفه‌ای بسیار مهم است. با توجه به هدف کارت خود، متنی همراه با احساس استفاده کنید. متن‌های قصار و مستقیم می‌توانند جذابیت این کارت را بیشتر کنند و پیام شما را به صورت واضح و قابل درک برسانند.

در متن کارت تبریک و دعوت باید از کلمات قدرتمند استفاده کنید تا حس مثبت و انرژی زا را به مخاطبان منتقل کنید. استفاده از کلماتی مانند “تبریک”، “مبارک”، “موفقیت”، “شادی”، “سرخوشی” و غیره می تواند این حس را تقویت کند. همینطور در طراحی متن کارت تبریک و دعوت باید تعادل مناسبی بین متن و سایر عناصر (مانند تصاویر و گرافیک) داشته باشید. متن نباید زیادی حاکم باشد و از فضای کافی برای نمایش دیگر اجزا اطمینان حاصل کند.

همینطور استفاده از نقل یا اشعار میتواند در کارت جذاب باشد. در ادامه میتوانید از 20 مورد نمونه زیر استفاده کنید:

  1. تیم {نام تیم یا کسب و کار} به شما برای دستاورد بزرگتان تبریک می‌گوید!

  2. در این لحظه موفقیت شما را تبریک می‌گوییم و آرزوی بهترین‌ها را برای آینده‌ی شما داریم.

  3. فراموش نکن که لحظات موفقیت تنها یک نقطه نیست، بلکه جریانی پیوسته است. امیدوارم همیشه در جریان موفقیت باشید.

  4. هر کسی قابلیت خیال پردازی دارد اما شما یکی از انسان‌های خاصی هستید که آرزوهای خود را به واقعیت تبدیل کرده و می‌کند. این موفقیت را نیز به شما تبریک می‌گوییم.

  5. زیباترین چشم انداز تندیس نگاه توست و قشنگ ترین لحظه، لحظه روییدن توست.

  6. نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد خوشحالم که مزد زحمات ات را گرفتی و برات آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

  7. برای موفقیت و پیشرفت شغلی شما تبریک می‌گوییم، و از خداوند منان توفیق روزافزون و سعادت شما را می‌خواهیم.

  8. به کاری که همت بسته گردد * اگر خاری بود، گل دسته گردد.

  9. پیروزی همچون پرش به اندازه‌ی ارتفاع آسمان است که همیشه قلب را خوشحال و لحظات را به یادگار می‌سازد.

  10. خبر اندوه وارده به شما ما را در غصه جان‌گداز فرو برد * اندوه بی‌پایان‌مان از این واقعه دردناک قابل وصف نیست * مصیبت وارده به شما و خانواده محترمتان را تسلیت عرض می‌نمایم.

  11. دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت * دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور

  12. مجموعه ما در حین سال گذشته به خاطر روحیه و تلاش شما به یک خانواده عالی تبدیل شده است. تبریک به مناسبت نوروز.

  13. از اینکه یک سال دیگر نیز در کنار ما بودید، سپاسگذاریم.

  14. در این فرصت کوچک به عنوان همکار به شما تبریک می‌گوییم و بهترین آرزوها را برایتان داریم.

  15. آرزوی موفقیت در تحقق آرزوها و اوج موفقیت شما را داریم. تولدتان مبارک.

  16. با ما 20 سالگی {نام کسب و کار} جشن بگیرید! شما به تولد تیم ما دعوت هستید. بیایید به امید سال‌ها و موفقیت‌های آینده خودمان جشن بگیریم.

  17. در این روز زیبا، ما با افتخار تولد شما را جشن میگیریم. امیدواریم سالی پر از عشق و شادی داشته باشید.

5. توزیع و ارسال به موقع:

بعد از طراحی و چاپ کارت، باید به توزیع و ارسال کارت بپردازید. با اینکه میتوانید کارت دیجیتالی خود در در چند دقیقه ساخته و ارسال کنید، بهتر است آن را به سر فرصت مناسب خود و با دقت ارسال کنید. ارسال کارت اشتباه یا در زمان اشتباه لطف چندانی ندارد. می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند ارسال پستی، ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

 

در نهایت، موفقیت یک کارت تبریک یا دعوت حرفه‌ای بستگی به توجه به جزئیات است. با توجه به هویت برند، هدف و مخاطبان خود، کارت تبریک یا دعوت حرفه‌ای‌ای را ایجاد کنید که هر فردی که آن را دریافت می‌کند، ارتباط مثبتی با برند و سازمان شما برقرار کند. توجه داشته باشید که این نکات فقط برای کارت تبریک یا دعوت حرفه‌ای است و ممکن است بسته به نوع کسب و کار و هدف شما، نکات دیگری نیز لازم باشد. به علاوه، در هنگام استفاده از تصاویر، متن‌ها و لوگو، قوانین حقوق تصویر و حق نشر را رعایت کنید. بهتر است در صورت نیاز به مشاوره حرفه‌ای، با یک طراح گرافیک حرفه‌ای یا متخصص برندینگ مشورت کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *